Skim day: wodne atrakcje dla dziec + koncert zespołu wielbłądy - scena centrum

0
ROZKŁAD_SC2b
Kategoria
Wydarzenia plenerowe
Termin
sobota, 1 lipiec 2023 13:00 - 21:00

Zapraszamy na wydarzenie w klimacie "wodnego szaleństwa"!

Tego dnia dzieciaki będą mogły wyszaleć się na ślizgach wodnych, basenikach i torze do nauki skimboardu.

O godz. 20.00 zapraszamy na koncert zespołu WIELBŁĄDY. 

WIELBŁĄDY


Muzyka Wielbłądów jest trudna do jednoznacznego sklasyfikowania. Jest ona inspirowana głównie afrykańskim bluesem - stanowiąc mieszankę takich
gatunków, jak afro-blues i desert-blues. Pobrzmiewają tu wpływy południowo-saharyjskie, czyli muzyka Tuaregów oraz słychać w niej wyraźne inspiracje malijskimi gitarzystami: Boubacar'em Traore i  Ali Farka Toure. Melodia często oparta jest na transowym pulsie donso i kamelen ngoni. Całość przeplatają wpływy klasycznego bluesa, gatunku, który zrodził się w rejonie rzeki Missisipi, a zwłaszcza jego transowej odmiany - Missisipi hill country blues.


Jako że spotkanie różnych tradycji jest nieodłącznym elementem twórczości muzyków tworzących Wielbłądy, tak i tutaj odnajdziemy elementy muzyki arabskiej, perskiej, a nawet ormiańskiej oraz brzmienia przeróżnych instrumentów, jak: rubab, sarod, ney, oud, gita, fula flet i wielu innych. W utworach Wielbłądów znalazło się również miejsce na polski folklor, który w postaci tematów oberka przeplata się z afrykańskimi melodiami.


Sami artyści lubią określać swoją muzykę jako afrykański blues ze słowiańską duszą. Istotnym elementem twórczości Wielbłądów są teksty piosenek, w których
życie człowieka pojmowane jest jako droga, na którą można spojrzeć z szerokiej perspektywy, wykraczając poza codzienną egzystencję. Teksty poszukują odpowiedzi na istotne pytania dotyczące sensu życia, czerpiąc często przemyślenia z filozofii buddyjskiej czy chrześcijańskiej, ale bazując także na rzeczywistych doświadczeniach.


Mimo wielu wpływów i inspiracji z Afryki i innych części świata jest to muzyka w 100% autorska. Wielbłądy grają muzykę liryczną, ale nie brakuje im
dynamizmu i „funk'ującego groove'u”.

Skład podstawowy zespołu to:
Gwidon Cybulski - śpiew, tekst, gitara , ngoni, harmonijki ustne,
Kuba Pogorzelski - gita, djembe, grzechotki,
Mateusz Szemraj - oud, sarod, rubab, ngoni griotów, gitara,
Sebastian Wielądek - ney, kawal, bansuri, kora, duduk, hang.


Utwory do przesłuchania przed koncertem:
Przeciwko narzekaniu https://www.youtube.com/watch?v=UMPtAXgepxc
Czas ngoni https://www.youtube.com/watch?v=P4dVhZUbE4w
Drzewo https://www.youtube.com/watch?v=EZiKQccNyTc


MUZYCY:


Gwidon Cybulski - muzyk multiinstrumentalista, wokalista, autor piosenek, pedagog; grający na instrumentach etnicznych, takich jak: balafony, ngoni, djembe,
konga, tabla, didgeridoo, drumle, gitara, bluesowe harmonijki ustne; Założyciel zespołów: Gadająca Tykwa (Laureat Festiwali Mikołajki Folkowe i Nowa Tradycja) i
współzałożyciel - Radio Samsara. Współpracuje z: zespołem Marii Pomianowskiej, Stowarzyszeniem Opowiadaczy "Studnia O", Filharmonią Narodową w Warszawie i Wrocławiu, teatrami: Remus, Konsekwentnym, Polonia, Teatrem Małego Widza. Zajmuje się działalnością muzyczno – edukacyjną, prowadząc warsztaty dla dzieci i dorosłych, a także audycje muzyczne oraz zajęcia z muzykoterapii z osobami niepełnosprawnymi.


Kuba Pogorzelski - muzyk perkusjonalista, socjolog, nauczyciel, organizator. Specjalizuje się w grze na djembe i dundun. Lider grupy perkusyjnej Strefa Rytmu.
Założyciel zespołów: Pagota, Djembe Jet, Heban, twórcą West African Project, gdzie współpracował z Adama Kamissoko oraz Mohamed'em Gaspard Conde. Jest również współzałożycielem Centrum Kultur Świata oraz współorganizatorem Around the Rhythm Festival. Współpracuje z wieloma zespołami z różnych nurtów muzycznych: Gadająca Tykwa, Wielbłądy, Kwartet Jorgi, African Sound and Visual Project Wojtka Staroniewicza, Ritmodelia. Twórca muzyki do spektakli teatralnych.


Mateusz Szemraj - lutnista, gitarzysta, cymbalista. Współpracuje z wieloma artystami i współtworzy wiele zespołów z nurtu muzyki tradycyjnej, folkowej, orientalnej, żydowskiej, a także etno-jazzowej czy improwizowanej, są to m. in. Lomi Lomi, Mosaik, Wielbłądy, Adeb Chamoun Group, Milo Ensemble, Karolina Cicha i Spółka, Phillip Bracken, Dariush Rasouli, Karolina Skrzyńska, Katarzyna Jackowska - Enemuo, Rasm Al Mashan, Mateusz Pospieszalski. Wykonuje również muzykę
teatralną, m. in. w teatrach Dramatycznym, Polskim, Ateneum, Collegium Nobilium.

Sebastian Wielądek - muzyk multiinstrumentalista, grający na instrumentach etnicznych: lira korbowa, ney, duduk, kora, kaval i inne. Zafascynowany światem
instrumentów akustycznych, posiadacz dużej kolekcji unikalnych instrumentów. Gra na stałe lub współpracuje z wieloma projektami, m. in.: Gadająca Tykwa, Mosaic, Maria Pomianowska & Przyjaciele, Maćko Korba oraz z warszawskimi teatrami (Roma, Ateneum, Teatr Małego Widza). Stale poszerza swoją wiedzę i umiejętności. Współpracuje z lutnikiem Andrzejem Królem, tworząc futurystyczne liry korbowe.

 
 

Terminy

  • sobota, 1 lipiec 2023 13:00 - 21:00